Servicii

Informatii despre Autoritatea publică

Biroul Naţional de Statistică

Raion : CHIŞINĂU
Oraș : Chişinău
Adresa : str.Grenoble, 106
Persoană de contact: Ala Caraman
Telefon: 0 22 40 30 53
E-mail:
Website: http://www.statistica.md/

consultant principal (C33) / Serviciul surse de date administrative / Direcţia metode statistice
 

Data limită de depunere a documentelor a fost prelungită.

Domeniu de activitate:

Statistică

Funcţia publică vacantă:

AUTORITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE: C33. Consultant principal

Denumire funcţie publică vacantă/Subdiviziune:

consultant principal (C33) / Serviciul surse de date administrative / Direcţia metode statistice
 

Data-limită de depunere a documentelor:

04.12.2020

Unități disponibile:

1

Scopul şi sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:

Scopul funcției:
Asiguarea activității eficiente a serviciului și contribuie la  domeniului

Sarcinile de bază:
  1. Inventarierea surselor de date administrative și alternative existente în țară și indicatorii colectați în cadrul acestora.
  2. Elaborarea metodologiei de editare a datelor administrative.
  3. Testarea metodelor de utilizare a datelor administrative cu scopul înlocuirii cercetărilor statistice, în vederea reducerii sarcinii informaționale asupra respondenților.
  4. Oferirea de consultații subdiviziunilor BNS, utilizatori ai surselor de date administrative, și promovarea utilizării acestora în producția statistică.
  5. Participarea în cadrul proiectelor de cercetare științifică naționale și internaționale în domeniul utilizării surselor de date administrative și alternative în procesul de producție statistică.

Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare şi de primirea documentelor:

Ala Caraman

Telefon:

0 22 40 30 53

E-mail:

ala.caraman@statistica.gov.md

Web site:

http://www.statistica.md/

Raion, oraș:

Chişinău, CHIŞINĂU

Adresa:

str. Grenoble, 106, et. 2, bir. 201

Tip de angajare:

Pe perioada nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs:

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs:

  • Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente, în domeniul statistic, economic, financiar;
  • Experienţă profesională - vechimea în muncă în domeniul economic: 2 ani - pentru funcţia de consultant principal
  • Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (nivel B1, B2);
  • Cunoaşterea domeniului tehnologiilor informaţionale: Word, Excel, Internet,E-mail;
  • Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniul statisticii, economiei, funcţiei publice;
  • Abilităţi:analiză şi sinteză, elaborarea actelor de argumentare şi alte documente, comunicare eficientă, lucru în echipă, autoperfecţionare şi valorificare a experienţei dobîndite;
  • Atitudini/comportamente: disciplină, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă, diplomaţie, creativitate şi spirit de iniţiativă, flexibilitate.

Documente ce urmează a fi prezentate::


Copia buletinului de identitate:  Da
Certificat medical:  Nu
Cazier juridic:  Nu
Copia carnetului de muncă:  Da
Alte documente necesare: 
  • formularul de participare;
  • copia buletinului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii
  • copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
  • copia carnetului de muncă/adeverințe semnate și adeverite prin ştampilă, care confirmă vechimea în muncă;
  • cazierul judiciar.
Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. Candidaţii  depun documentele  personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidaţii vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare);
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe propria răspundere  privind absenţa antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligaţia completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Modalitatea de depunere a documentelor:

Prin poștă, email sau personal.

Bibliografia concursului:

  • Legea nr. 93/2017 cu privire la statistica oficială;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 935/2018 “Cu privire la organizarea şi funcţionarea Biroului Naţional de Statistică”;
  • Legea nr.158-XVI din 04. 07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  • Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  • Legea nr.16/2008 cu  privire la conflictul de interese;
  • Legea nr. 155/2011 privind aprobarea Clasificatorului unic al funcţiilor publice;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 201/2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public cu anexe;
  • Programul anual al lucrărilor statistice;