Secretar general al ministerului: Ministerul Finanțelor, Ministerul Justiției, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării

Cancelaria de Stat
Data limită de aplicare - 30.08.2019, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcţiei:Contribuirea la realizarea misiunii şi a obiectivelor strategice ale ministerului prin promovarea şi aplicarea unui management performant, prin realizarea eficientă a legăturilor funcţionale dintre subdiviziunile şi structurile organizaţionale din sfera de competenţă a ministerului.
Sarcinile de bază:
1) asigurarea elaborării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale ministerului, a programelor şi planurilor ministerului;
2) coordonarea activității subdiviziunilor aparatului central al ministerului, a structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a ministerului;
3) asigurarea procesului de monitorizare, evaluare şi raportare a executării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale ministerului;
4) controlul executării actelor normative care au fost iniţiate de minister;
5) asigurarea elaborării proiectelor de acte normative;
6) asigurarea avizării proiectelor de acte normative care au tangenţă cu domeniile de activitate date în competenţa ministerului;
7) coordonarea procesului de asigurare a ministerului cu personal, menținerea și dezvoltarea acestuia.

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) posedă limba română;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
e) are studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
f) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) din Legea 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
g) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârșite cu intenţie;
h) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
i) nu are interdicţia de a ocupa o funcţie publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorităţii Naţionale de Integritate.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

Experienţă profesională:
Minimum 5 ani de experienţă profesională în domeniul/domeniile specifice sferelor de competență ale ministerului, experienţă managerială de cel puţin 3 ani.

Cunoştinţe: cadrul normativ în domeniile de competență ale ministerului și din serviciul public; administrația publică; management public; management organizaţional; politici publice; limbă de circulaţie internaţională la nivelul B2 (Legea 155/2011; verificare în cadrul concursului).

Abilităţi: gândire critică, analiză şi sinteză; planificare; organizare; luare a deciziilor; motivare; control; comunicare; lucru în echipă; de operare la calculator (Word, Excel, PowerPoint, Internet).

Atitudini/comportamente: integritate; respect pentru drepturile omului, nediscriminare şi egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; iniţiativă; perseverenţă; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).

Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:

    − formularul de participare (la rubrica „Perioada” se va indica data/luna/anul) [1];
    − scrisoarea de motivare – maxim 2 pagini (de specificat ministerul);
    − curriculum vitae (CV);
    −  copia buletinului de identitate [2];
    − copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
    − cazierul judiciar [3];
    − documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar;
    − acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal [4].

    [1] Formularul de participare poate fi găsit aici
    [2] Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-amil, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
    [3] Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    [4] Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal ale candidaţilor la funcţia publică vacantă poate fi găsit aici.

    Concursul se va desfășura în baza Regulamentului cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs (Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, anexa nr.1) care, după examinarea dosarelor (admiterea la concurs), prevede următoarele etape:
       1) competiția CV-urilor;
       2) proba scrisă;
       3) interviul.

    Pentru fiecare etapă candidații vor fi notați cu un punctaj de la 1 (unu) la 10 (zece). Fiecare etapă este eliminatorie pentru candidații care vor obține un punctaj mai mic de 7,5.

    Guvernul Republicii Moldova promovează diversitatea forței de muncă și principiile meritocrației în context organizațional. Toate persoanele care întrunesc condițiile menționate sunt încurajate să aplice la concurs.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

Bibliografia concursului

Constituţia Republicii Moldova;
Programul de activitate al Guvernului Republicii Moldova (aici);
Legea cu privire la Guvern nr.136/2017;
Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
Legea nr. 100 /2017 cu privire la actele normative;
Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal;
Legea nr. 133/2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;
Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
Legea nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional;
Legea nr.98/2012 privind administraţia publică centrală de specialitate;
Legea nr.5/2006 cu privire la asigurarea egalității de șanse între femei și bărbați;
Legea integrităţii nr.82/2017;
Legea nr.982/2000 privind accesul la informaţie;
Legea nr.229/2010 privind controlul financiar public intern;
Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018;
Hotărârea Guvernului nr.911/2016 ”Pentru aprobarea Strategiei privind reforma administraţiei publice pentru anii 2016-2020”;
Hotărârea Guvernului nr. 33/2007 “Cu privire la regulile de elaborare şi cerințele unificate față de documentele de politici”;
Hotărârea Guvernului nr.595/2017 “Pentru aprobarea structurii-tip a Regulamentului privind organizarea şi funcționarea ministerului”;
Hotărârea Guvernului nr.201/2009 “Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”;
Hotărârea Guvernului nr.610/2018 ”Privind aprobarea Regulamentului Guvernului”;
Manuale/Materiale informative/metodice în domeniul managementului;
Acte normative/programe/planuri din domeniile de competență ale ministerului;
Rapoarte analitice/de evaluare în domeniile de competență ale ministerului (OCDE, SIGMA, Banca Mondială etc.).

Notă: Din 1 ianuarie 2019, unica sursă de informații actualizate a legislației - Registrul de stat al actelor juridice al Republicii Moldova, este platforma on-line www.legis.md.