Director general adjunct al Agenției de Investiții

Cancelaria de Stat
Data limită de aplicare - 31.10.2019, 17:52

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcției:
Contribuirea la realizarea misiunii, funcțiilor și a obiectivelor strategice ale Agenției de Investiții prin implementarea politicilor statului în domeniile de competență ale acesteia.
Sarcinile de bază: 1. Contribuirea la elaborarea și implementarea programelor/documentelor strategice și operaționale ale Agenției;
2. Coordonarea activității subdiviziunilor Agenției conform domeniilor de competență;
3. Acordarea suportului managerial șefilor de subdiviziuni în coordonarea, organizarea și implementarea sistemului de control intern managerial;   
4. Participarea la implementarea sistemului de management al resurselor umane în cadrul Agenției; 5. Asigurarea managementului informației în cadrul Agenției (circuitul informațional);   6. Contribuirea la monitorizarea activității, evaluarea și raportarea privind rezultatelor obținute de către Agenție în realizarea obiectivelor și a priorităților strategice de activitate.

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

a) deține cetățenia Republicii Moldova; b) posedă limba română; c) are capacitate deplină de exercițiu; d) nu a împlinit vârsta de 63 de ani; e) are studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă; f) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) din Legea 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; g) nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție; h) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție; i) nu are interdicția de a ocupa o funcție publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

Experienţă profesională:
Minimum 5 ani de experienţă profesională în domeniul/domeniile specifice sferelor de competență ale autorității publice, experienţă managerială de cel puţin 2 ani.
Cunoştinţe: cadrul normativ în domeniile de competență ale autorității publice și din serviciul public; administrația publică; management public; management organizaţional; politici publice; limbă de circulaţie internaţională la nivelul B2 (Legea 155/2011; verificare în cadrul concursului).
Abilităţi: gândire critică, analiză şi sinteză; planificare; organizare; luare a deciziilor; motivare; control; comunicare; lucru în echipă; de operare la calculator (Word, Excel, PowerPoint, Internet).
Atitudini/comportamente: integritate; respect pentru drepturile omului, nediscriminare şi egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; iniţiativă; perseverenţă; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).

Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații, care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    - formularul de participare (la rubrica „Perioada” se va indica data/luna/anul) [1]; - scrisoarea de motivare – maxim 2 pagini;
    - curriculum vitae (CV);
    - copia buletinului de identitate [2];
    - copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
    - cazierul judiciar [3];
    - documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar;
    - acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal [4].
      [1] Formularul de participare poate fi găsit aici
    [2] Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-amil, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
    [3] Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    [4] Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal ale candidaților la funcția publică vacantă poate fi găsit aici
    Concursul se va desfășura în baza Regulamentului cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs (Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, anexa nr.1) care, după examinarea dosarelor (admiterea la concurs), prevede următoarele etape: - competiția CV-urilor; - proba scrisă;
    - interviul.
      Pentru fiecare etapă candidații vor fi notați cu un punctaj de la 1 (unu) la 10 (zece). Fiecare etapă este eliminatorie pentru candidații care vor obține un punctaj mai mic de 7,5.
    Guvernul Republicii Moldova promovează diversitatea forței de muncă și principiile meritocrației în context organizațional. Toate persoanele care întrunesc condițiile menționate sunt încurajate să aplice la concurs.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.Data-limită până la care poate fi depus Dosarul de concurs – 31.10.2019, ora 17.00.

Bibliografia concursului

1. Constituţia Republicii Moldova; 2. Programul de activitate al Guvernului Republicii Moldova; 3. Legea cu privire la Guvern nr.136/2017; 4. Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public; 5. Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public; 6. Legea nr.100 /2017 cu privire la actele normative; 7. Legea nr.133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal; 8. Legea nr.133/2016 privind declararea averii şi a intereselor personale; 9. Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar; 10. Legea nr.239/2008 privind transparența în procesul decizional; 11. Legea nr.98/2012 privind administrația publică centrală de specialitate;
11. Legea nr.5/2006 cu privire la asigurarea egalității de șanse între femei și bărbați; 12. Legea integrității nr.82/2017; 13. Legea nr.982/2000 privind accesul la informație; 14. Legea nr.229/2010 privind controlul financiar public intern; 15. Ordinul Ministerului Finanțelor nr.189/2015 cu privire la aprobarea Standardelor naționale de control intern în sectorul public; 16. Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018; 17. Hotărârea Guvernului nr.911/2016 pentru aprobarea Strategiei privind reforma administraţiei publice pentru anii 2016-2020; 18. Hotărârea Guvernului nr.322/2018 pentru aprobarea structurii-tip a Regulamentului privind organizarea şi funcționarea Agenții de Investiții; 19. Hotărârea Guvernului nr.201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public; 20. Hotărârea Guvernului nr.511/2016 cu privire la aprobarea Strategiei naționale de atragere a investițiilor și promovare a exporturilor pentru anii 2016-2020 și a Planului de acțiuni pentru implementarea acesteia; 21. Hotărârea Guvernului nr.511/2016 cu privire la aprobarea Strategiei naționale de atragere a investițiilor și promovare a exporturilor pentru anii 2016-2020 și a Planului de acțiuni pentru implementarea acesteia; 22. Hotărârea Guvernului nr.338/2014 cu privire la aprobarea Strategiei de dezvoltare a turismului “Turism 2020”; 23. Manuale/Materiale informative/metodice în domeniul managementului.

Funcții publice similare

Cancelaria de Stat

Consultant superior în Direcția afaceri europene, Biroul pentru integrare europeană (responsabil pentru domeniile - știință, tehnologii, societate informațională, politici în domeniul audiovizualului, educație, tineret, cultură și sport).

Cancelaria de Stat

Consultant principal în Direcția afaceri europene a Biroului pentru integrare europeană (responsabil pentru domeniile - politici sociale, egalitate în șanse, angajare în câmpul muncii și sănătate publică)

Cancelaria de Stat

Consultant superior în Direcția afaceri europene, Biroul pentru integrare europeană (responsabil pentru domeniile - politica industrială și antreprenorială, sectorul minier și al materiilor prime, turismul, protecția consumatorului, dreptul societăților comerciale, guvernanță corporativă și sistem de impozitare).

Cancelaria de Stat

Consultant principal în Direcția afaceri europene a Biroului pentru integrare europeană (responsabil pentru domeniile - agricultură și dezvoltare rurală, pescuit, politică maritimă, dezvoltare regională, cooperare la nivel transfrontalier și regional)

Cancelaria de Stat

Consultant principal în Direcția afaceri europene a Biroului pentru integrare europeană (responsabil pentru domeniile - dialog economic, management finanțe publice, statistică, servicii financiare, clauze de control și antifraudă)