Director general adjunct al Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (responsabil de dreptul de autor și drepturile conexe)

Cancelaria de Stat
Data limită de aplicare - 12.11.2019, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcției:
Asigurarea realizării misiunii, funcțiilor și obiectivelor strategice ale Agenției de Stat pentru Protecția Intelectuală ce țin de domeniul proprietăţii intelectuale privind dreptul de autor și drepturile conexe.  

Sarcinile de bază: 1. asigurarea elaborării și implementării programelor/documentelor strategice și operaționale (planuri de acțiuni, planuri operaționale) ale Agenției în domeniul proprietății intelectuale privind dreptul de autor și drepturile conexe; 2. asigurarea procesului de elaborare/ajustare a cadrului normativ în domeniul proprietății intelectuale privind dreptul de autor și drepturile conexe; 3. coordonarea activității subdiviziunilor responsabile de dreptul de autor și drepturile conexe, precum și de managementul instituțional; 4. asigurarea promovării mecanismului de protecție și utilizare a obiectelor de proprietate intelectuală privind dreptul de autor și drepturile conexe; 5. implementarea sistemului de control intern managerial în domeniul de competență; 6. coordonarea, monitorizarea, evaluarea și raportarea implementării politicilor de stat / cadrului normativ în domeniul proprietății intelectuale privind dreptul de autor și drepturile conexe.

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

Condiții de bază:
La concurs poate candida persoana care îndeplinește următoarele condiții: a) deține cetățenia Republicii Moldova; b) posedă limba română; c) are capacitate deplină de exercițiu; d) nu a împlinit vârsta de 63 de ani; e) are studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă; f) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) din Legea 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; g) nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție; h) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție; i) nu are interdicția de a ocupa o funcție publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

Experiență profesională:
Minimum 5 ani de experiență profesională în domeniul/domeniile de competență ale autorității publice, experiență managerială de cel puțin 2 ani.
Cunoștințe: cadrul normativ în domeniile de competență ale autorității publice și din serviciul public; administrația publică; management organizațional; politici publice; limbă de circulație internațională la nivelul B2 (Legea 155/2011; verificare în cadrul concursului).
Abilități: gândire critică, analiză și sinteză; planificare; organizare; luare a deciziilor; motivare; control; comunicare; lucru în echipă; de operare la calculator (Word, Excel, PowerPoint, Internet).
Atitudini/comportamente: integritate; respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).

Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    -formularul de participare (la rubrica „Perioada” se va indica data/luna/anul) [1]; -scrisoarea de motivare – maxim 2 pagini; -curriculum vitae (CV); -copia buletinului de identitate [2]; -copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare; -cazierul judiciar [3]; -documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar; -acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal [4]. [1] Formularul de participare poate fi găsit aici
    [2] Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
    [3] Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    [4] Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal ale candidaților la funcția publică vacantă poate fi găsit aici
    Concursul se va desfășura în baza Regulamentului cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs (Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, anexa nr.1) care, după examinarea dosarelor (admiterea la concurs), prevede următoarele etape:
  • competiția CV-urilor;
  • proba scrisă;
  • interviul.
  • Pentru fiecare etapă candidații vor fi notați cu un punctaj de la 1 (unu) la 10 (zece). Fiecare etapă este eliminatorie pentru candidații care vor obține un punctaj mai mic de 7,5.
    Guvernul Republicii Moldova promovează diversitatea forței de muncă și principiile meritocrației în context organizațional. Toate persoanele care întrunesc condițiile menționate sunt încurajate să aplice la concurs.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.Data-limită până la care poate fi depus Dosarul de concurs – 12.11.2019, ora 17.00.

Bibliografia concursului

Constituția Republicii Moldova;​
Programul de activitate al Guvernului Republicii Moldova; Legea nr. 136/2017 cu privire la Guvern; Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public; Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public; Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal; Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale; Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar; Legea nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional; Legea nr. 98/2012 privind administrația publică centrală de specialitate; Legea nr. 5/2006 cu privire la asigurarea egalității de șanse între femei și bărbați; Legea integrității nr. 82/2017; Legea nr. 982/2000 privind accesul la informație; Legea nr. 229/2010 privind controlul financiar public intern; Legea nr.114/2014 cu privire la Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală; Legea privind dreptul de autor și drepturile conexe nr. 139/2010; Hotărârea Guvernului nr. 880/2012 cu privire la Strategia națională în domeniul proprietății intelectuale până în anul 2020; Hotărârea Guvernului nr. 33/2007 cu privire la regulile de elaborare şi cerințele unificate față de documentele de politici; Hotărârea Guvernului nr. 1247/2018 privind organizarea și funcționarea Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală; Hotărârea Guvernului nr. 89/2012 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la înregistrarea obiectelor dreptului de autor și drepturilor conexe; Hotărârea Guvernului nr. 783/2003 cu privire la evaluarea obiectelor de proprietate intelectuală; Hotărârea Guvernului nr. 774/1997 cu privire la nomenclatorul serviciilor cu semnificație juridică în domeniul protecției obiectelor proprietății intelectuale; Hotărârea Guvernului nr. 641/2001/1997 despre tarifele minime ale remunerației de autor; Hotărârea Guvernului nr. 541/2011 pentru aprobarea Regulamentului privind activitatea mandatarilor autorizați în proprietatea intelectuală; Hotărârea Guvernului nr. 257/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea Comisiei de Contestații în domeniul proprietății intelectuale și procedura de examinare a contestațiilor; Hotărârea Guvernului nr. 184/2015 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea Comisiei de mediere în domeniul proprietății intelectuale și procedura de mediere; Hotărârea Guvernului nr. 987/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea Arbitrajului specializat în domeniul proprietății intelectuale și procedura de arbitrală; Hotărârea Guvernului nr. 1609/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind obiectele de proprietate intelectuală create în cadrul exercitării atribuțiilor de serviciu; Manuale/Materiale informative/metodice în domeniul managementului, managementului resurselor umane.