Studii: superioare de licenţă în domeniul economic, finanțe, contabilitate sau juridic, cursuri de perfecționare profesională în domeniul de responsabilitate.
Experienţă profesională: cel puțin 2 ani de experienţă profesională în domeniu, deținerea certificatului de calificare al auditorului în domeniul specializat.
Cunoştinţe:
- cunoașterea exercitării auditului intern în instituțiile publice;
- cunoaşterea actelor normative în domeniu;
- cunoașterea sistemului serviciului public;
- cunoașterea principiilor și tehnicilor contabile;
- cunoaşterea limbii de stat;
- cunoştinţe de operare la computer: Word, Excel, Power Point, Internet.
Suplimentar:
- cunoaşterea modalităţii de evidenţă a documentelor;
- cunoaşterea politicilor şi procedurilor în domeniul economic, precum şi a practicilor pozitive naţionale şi de peste hotare în domeniul respectiv;
- cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (nivel B1).
Abilităţi: analiză și sinteză, planificare, organizare, coordonare, instruire, control, spirit de observație, gândire logică, perseverență, rezistență la efort și stres, adaptabilitate la situații noi, capacitatea de computare rapidă la diverse probleme profesionale, comunicare eficientă.
Atitudini/comportamente:responsabilitate, conduită morală și profesională, imparțialitate, obiectivitate, inițiativă, lucrul în echipă, disponibilitate la schimbare, exigent cu sine, tendință spre dezvoltare profesională continuă.